Saturday, February 22, 2014

Berakhirnya Satu Fasa

Salam w.b.t.

Syukur alhamdulillah. Selesai sudah majlis konvo batch pertama KIMS University di Karad nie. Walaupun suasananya sedang-sedang saja, rasa puas hati la jugak sebab dapat pakai jubah konvo plus topi empat segi tu.

Sebelum nie asyik tengok gambar kawan-kawan saja yang dah grad. Kali nie, giliran kita la pulak. Pagi hari konvo tu, rasa macam pagi raya pun ada sebab nak kena bersiap-siap la dulu apa yang patut.


Dah macam kenduri kahwin la pulak..

Akhirnya, perjuangan kami selama hampir 6 tahun berakhir sudah. Selepas nie, kami akan menghadapi suasana kerja di tempat yang baru pulak.

Gembira ada, sedih pun ada. Orang putih kata, mixed feeling.

Rasa best sebab segala usaha kita sepanjang tempoh pengajian yang lama tu membuahkan hasil akhirnya. Ia suatu perjalanan yang sangat mencabar, suatu tempoh yang cukup lama. Ujian demi ujian mendatang, hidup sentiasa tak tenang, ada masa suka, ada masanya duka, dan macam-macam lagi la.

Semua itu menjadi suatu pengalaman hidup yang cukup bermakna buat saya.



Sedihnya, sebab tak tahu la bila pulak akan menjejakkan kaki di sini lagi lepas nie. Ada seorang pak cik kedai nie, apabila dapat tahu saya akan pulang terus ke Malaysia selepas nie, terus mengingatkan saya untuk tidak melupakannya..

"Don't forget me ok?"


Rakan sekerja..

Dr. Usgaonkar, pensyarah FMT (Forensic Medicine & Toxicology).
 
Walaupun dah habis study di sini, saya tetap kena teruskan belajar dan tambah ilmu sampai la saya dijemput menghadap Ilahi suatu masa nanti. Proses belajar tu takkan berhenti sampai bila-bila.

Terima kasih saya ucapkan kepada mama, abah, serta ahli keluarga dan saudara-mara yang telah mendoakan kejayaan saya ini.


Dinner with Puan Ann Sabrina, JPA Officer based in Chennai.. Thanx puan sebab sudi datang ke Karad..



Tidak lupa juga kepada pihak JPA (our sponsor), cikgu-cikgu di Tadika Al-Watan, SK Tun Hussein Onn, SK Beseri, SMS Tuanku Syed Putra, para pensyarah Kolej Teknologi Timur, Sepang yang telah banyak memberi tunjuk ajar kepada saya.

Last but not least, kepada semua pensyarah Krishna Institute of Medical Sciences University (KIMSU) yang telah gigih mendidik kami sehingga ke tahap ini.



Syukran Jazilan !
Bohot Shukriya !
Abhari Ahe !
Arigatou Gozaimasu !
Spasiba Balshoi !

Buat adik-adik junior KIMS, all the best in your study! Semoga korang semua dapat buat yang lebih baik dari kami. Have faith and you will succeed in your life... (",)

Wassalam w.b.t.

 




No comments:

Post a Comment

Bencana alam, adakah kita ambil pengajaran?

Salam w.b.t. Lama sungguh tak menulis di sini. Dek kekangan masa kononnya, idea yang sentiasa bersarang di minda tak dapat diterjemahkan da...