Friday, September 9, 2016

Selamat Tinggal Houseman..

Salam w.b.t.

Apa khabar semua? Sudah lama kita tak bersua. Semoga semuanya sihat-sihat dan dalam lindungan Allah.

Syukur alhamdulillah, saya telah pun berjaya menamatkan latihan housemanship di Hospital Sultanah Bahiyah pada Rabu lepas. Semua ini tak lain hanya dengan izin Allah yang Maha Kuasa.

Sesungguhnya, ia penuh dengan cabaran, suka dan duka sepanjang bekerja dalam latihan ini. Ada masanya gembira, ada masa jatuh dan kecewa. Semua itu menuntut pengorbanan dan kerjasama sesama rakan sekerja.

Apa jua kerja yang kita lakukan, perlulah buat sebaik yang mungkin. Saya sendiri pun, masih ada yang kurang dan perlukan teguran dari semua orang. Ya, ada masanya kita rasa agak berat untuk melakukan sesuatu tugasan. Namun, kita perlu berubah dan bertanggungjawab terhadap setiap pesakit yang dijaga. Kalau kita tak mampu untuk melakukan sesuatu, perlulah diberitahu kepada rakan yang lain setelah kita mencubanya. Saya sendiri pun terkadang berasa malu dengan diri, andai ada beberapa kerja yang ditinggalkan kepada rakan lain.

Namun, saya akan tebus kesalahan itu dengan cuba menolong mereka yang memerlukan bantuan. Sehingga hari ini pun, saya akui yang diri ini juga perlu banyak belajar lagi lantaran ilmu dalam bidang perubatan ini sangatlah luas.

Sehingga kita bertemu lagi di lain masa. Akan saya kongsikan coretan kisah suka duka sepanjang perjalanan seorang houseman pada pertemuan yang lain.

Salam dan selamat berhujung minggu semua!

1 comment:

  1. dah 3 minggu habis???cpt ja msa berlalu.bila lapor dri kt srwk?

    ReplyDelete

Bencana alam, adakah kita ambil pengajaran?

Salam w.b.t. Lama sungguh tak menulis di sini. Dek kekangan masa kononnya, idea yang sentiasa bersarang di minda tak dapat diterjemahkan da...