Sunday, October 7, 2012

Sampai Ke Syurga


Salam w.b.t.

Semakin umur meningkat naik, semakin besar tanggungjawab dan amanah yang perlu dipikul. Setiap orang ada peranan masing-masing dalam hidupnya. Setiap dari kita perlu ada perancangan pada masa depan, apa target yang hendak dicapai.

Salah satu perancangan yang perlu ada, mestilah berkaitan alam rumahtangga. Ya, ia merupakan persoalan yang kerap ditanya oleh mak dan ayah (terutamanya mak, bagi saya lah), lebih-lebih lagi kalau anda merupakan anak sulung dalam keluarga.

Siapa yang tidak mahu menikah kan? Sunnah Nabi tu. Rasulullah suka kalau umatnya ramai, dan baginda cukup bangga dengan umatnya.

InsyaAllah suatu masa nanti akan saya kongsikan artikel mengenai Baitul Muslim dan apa yang saya faham mengenainya. Rasanya sudah ramai yang pakar bab-bab nie, sekadar teori untuk lulus ujian PAFA di sekolah dahulu. Bagi yang masih bujang, masih belum lengkap ilmunya kerana practical-deficit di situ. =)

Kali ini saya kongsikan satu video, yang tiada kaitan pun dengan perkahwinan.

Ia boleh dikatakan mirip kepada lagu I'tiraf nyanyian kumpulan nasyid Raihan. Jom dengar dan hayati liriknya!


3 comments:

Bencana alam, adakah kita ambil pengajaran?

Salam w.b.t. Lama sungguh tak menulis di sini. Dek kekangan masa kononnya, idea yang sentiasa bersarang di minda tak dapat diterjemahkan da...