Saturday, September 14, 2013

Hidup ini bukan abadi


Salam w.b.t.

Sudah lebih sebulan saya rasanya saya 'mentalakkan' blog ini tanpa sebarang update. Kalaulah blog ini mampu berkata-kata, pasti saya bakal dileteri olehnya bertanyakan ke mana saya menghilang selama ini tanpa sebarang berita. Rasa bersalah pun ada dengan para pelawat blog yang pastinya menantikan sesuatu dari blog-blog yang mereka lawati. Mujhe maaf karta hu...

Walaupun sedang dalam mode praktikal, saya masih berpeluang untuk pulang bercuti di rumah pada sambutan Hari Raya yang lepas. Niat di hati nak studi sikit waktu cuti, tapi rupanya indah khabar dari niat. Kalau namanya cuti, memang susah la nak studi. Cobaan ada di mana-mana.

Sewaktu musim raya yang lalu, banyak kita dengar kes kemalangan jalan raya yang selalu berlaku saban tahun. Paling mengerikan adalah kes bas pelancong yang terhumban ke dalam gaung di Genting Highland. Oh sangat tragis dan menyedihkan apabila mendapat tahu apa yang berlaku ketika itu.

Satu lagi berita yang turut menyedihkan adalah kematian anak Dr. Vida, pengasas produk kecantikan Vida Beauty dalam satu kebakaran di rumahnya. Waktu itu pun cuma tinggal beberapa hari saja lagi umat Islam akan menyambut Syawal. Kalau sudah suratan takdir, memang kita yang lemah ini tidak mampu untuk mengubahnya. Mungkin ini suatu ujian dari Allah kepada beliau. Ujian dan rezeki Allah itu boleh datang secara tiba-tiba tanpa kita sangka.

Kehidupan ini ada silih gantinya. Ada yang meninggal dunia, kemudian ada insan baharu yang dilahirkan ke dunia ini. Kata emak saya, dunia ini sudah ramai sangat orang. Sebab tu Allah ambil sikit dari dunia ini. Itulah hukum alam, yang hidup ini tidak akan kekal lama di dunia.

Setakat itu saja perkongsian kali ini.
Till we meet again..

Wassalam...



No comments:

Post a Comment

Jururawat, oncall & postcall

Salam w.b.t. Selamat Hari Jururawat saya ucapkan buat semua akak-akak yang telah banyak berkorban masa dan tenaga menolong doktor da...