Saturday, June 12, 2010

Seuntai kata

Sekarang musim bola sepak..World Cup pun baru saja membuka tirainya semalam..mesti masing-masing tak sabar-sabar nak tengok pasukan pilihan bermain..

2 game dah pun habis. Keputusannya seri saja. Ingatkan kali nie pasukannya boleh bagi saingan antara satu sama lain. Takpa, mungkin game pertama. Pemain-pemain pun cuba untuk menyesuaikan diri dengan keadaan padang.

Sekarang, tengah berlangsung game antara Korea Selatan dan Greece. Korea dah skor 2 gol pun. =) Ini menunjukkan wakil Asia semakin meningkat. Eropah tak boleh ambil mudah dah lepas ni. Bilalah agaknya pasukan negara kita nak jadi macam pasukan negara Asia yang lain. Semoga pasukan negara tingkatkan lagi mutu permainan. Permainan tradisional kita macam sepaktakraw itu pun patut kita tumpu betul-betul. Saya tengok negara-negara Asia lain pun dah menunjukkan peningkatan yang sangat baik. Kita kena usaha lebih lagi.

Tengok bola, tengok la jugak. Tapi solat jangan lupa. Ibadah kita perlu konsisten. Janganlah kita disibukkan dengan benda-benda yang lalai, sampai menghalang kita beribadah sebaik mungkin. Nasihat untuk semua dan diri ini juga. Terkadang kita lalai tanpa sedar. Jadi perlunya ingat-mengingati supaya kita sedar yang mana satu prioriti kita.

No comments:

Post a Comment

Bencana alam, adakah kita ambil pengajaran?

Salam w.b.t. Lama sungguh tak menulis di sini. Dek kekangan masa kononnya, idea yang sentiasa bersarang di minda tak dapat diterjemahkan da...