Wednesday, February 27, 2013

Oksigen tu Punya Allah

Salam w.b.t.

Salah satu nikmat yang besar dari Allah, adalah nikmat bernafas. Alangkah tenang dan senang hidup kalau boleh bernafas dengan elok.

Alangkah susah hidup kalau ada selesema dan sesak nafas. Semua serba tak kena.

Bila tengok bayi di ICU yang susah nak bernafas, dada naik turun dengan lajunya, rasa kesian yang amat. Kecik-kecik lagi dah kena uji macam-macam. Perancangan Allah jugak yang terbaik. Siapa tahu.

Tengok pun dah rasa susah hati, apa lagi yang tengah kena uji. Kalaulah mereka boleh bercakap, mesti banyak yang akan dikatakan.

Jadi, selagi kita boleh bernafas dengan baik, manfaatkanlah. Lapang sebelum sempit.

No comments:

Post a Comment

Jururawat, oncall & postcall

Salam w.b.t. Selamat Hari Jururawat saya ucapkan buat semua akak-akak yang telah banyak berkorban masa dan tenaga menolong doktor da...