Wednesday, February 2, 2011

Sabar menatijahkan manis

Syukur alhamdulillah kerana sebahagian pelajar Malaysia telah selamat sampai di KLIA. Kerajaan juga dah pun mengeluarkan arahan untuk menghantar bantuan bagi memindahkan pelajar dan rakyat kita keluar dari Mesir.

Berkenaan kes rogol yang dilaporkan, ianya palsu semata-mata. Keadaan masih selamat dan terkawal. Semuanya masih dalam keadaan berjaga-jaga.

Tahrir Square, atau Maidan At-Tahrir semakin dikenali ramai. Tempat di mana rakyat Mesir mengadakan demo menuntut Hosni Mubarak berundur dari kabinetnya. Lautan manusia dapat dilihat di sana. Kata abah, Maidan At-Tahrir atau Medan Bebas/Kemerdekaan itu pernah dilawatinya semasa menuntut di sana. Ia berdekatan dengan Universiti Al-Azhar.

Keadaan di Kaherah dan Iskandariah dilaporkan masih tegang namun masih terkawal di tempat-tempat yang lain.

Urusan pemindahan pelajar-pelajar ke Jeddah juga sedang dilaksanakan melalui jalan udara dan jalan laut bermula 3 Februari 2011. Semoga urusan pemindahan berjalan lancar.

Kita doakan yang terbaik buat mereka. (",)


No comments:

Post a Comment

Bencana alam, adakah kita ambil pengajaran?

Salam w.b.t. Lama sungguh tak menulis di sini. Dek kekangan masa kononnya, idea yang sentiasa bersarang di minda tak dapat diterjemahkan da...