Tuesday, February 1, 2011

Sejahteralah bumi Anbia

Salam..

Kita sudah masuk bulan baru nampaknya. Dan semakin bertambah umur bumi, semakin banyak isu yang kedengaran.

Saya terpana seketika apabila mengetahui betapa daruratnya keadaan di Mesir pada ketika ini. Revolusi yang berlaku melibatkan seluruh bumi Anbia itu. Nampaknya rakyat sudah pun berani bertindak demi menuntut hak-hak mereka yang sering diabaikan pemerintah.

Rupanya kejadian penggulingan kerajaan pimpinan Ben Ali di Tunisia tidak berhenti di situ saja. Ia bagaikan barah yang merebak ke tempat yang lain. Tunisia hanyalah sebagai 'initiator'. Namun kesannya sungguh dahsyat. Apabila rakyat mula bertindak, beginilah jadinya.

Suatu masa dulu, krew Jejak Rasul pernah mengadakan penggambaran di Mesir.

Jejak Rasul 7 : Mesir Bumi Anbia..(Egypt, the Land of the Prophet)

Ya. Bumi Mesir itu penuh dengan sejarah para Nabi yang kita boleh ambil pengajaran darinya.

Harapannya supaya kedamaian di sana dapat dikembalikan. Moga sahabat-sahabat kita yang sedang berjuang di sana diberi ketabahan untuk melalui detik-detik getir ini. InsyaALLAH...

P/s : Kita doakan mereka selamat pulang ke tanah air. Untuk update apa yang terjadi di sana, sila search page facebook 'Selamatkan pelajar dan rakyat Malaysia di Mesir'. Sedikit sebanyak ia dapat membantu.

No comments:

Post a Comment

Jururawat, oncall & postcall

Salam w.b.t. Selamat Hari Jururawat saya ucapkan buat semua akak-akak yang telah banyak berkorban masa dan tenaga menolong doktor da...