Tuesday, March 10, 2009

Satu Permulaan...

Assalamualaikum...
Alhamdulillah, dengan izin-Nya dapat juga saya mulakan langkah pertama dalam blog nie.. Ini kali pertama saya terlibat dalam kegiatan berblog nie..haa..bukan apa, sebelum nie rasa cam tak da masa sangat nak buat..last2 jadi jugak..cari jugak masa bagi ada satu..hehe
Macam yang kita suma tau, gejala b'blog nie dah jadi macam satu trend budak2 sekarang..masing2 nak ada satu..hatta budak2 sekolah menengah pun dah ramai yg ada..macam2 topik yang dibincangkan..nasib baik la budak sek rendah tak da buat blog2 nie..atau saya tersilap, mana tau dah ada adik2 kita yang dah start buat secara 'kecil-kecilan'...sapa tau..haha..
Bagus gak @tvt blog nie..menunjukkan bahawa masyarakat skang dah ramai yang celik IT..dunia tanpa sempadan kata orang..
Apa2 pun, janganlah kita lupa matlamat utama kita kat dunia yang fana nie..jangan sampai tanggungjawab kita dilupakan semata2 ingin mencari kepuasan diri yang takkan habis sampai bila2..manfaatkanlah masa muda kita sebaik2nya..jangan bila dah tua nanti baru menyesal..
Bak kata Ustaz Akhil Hayy, 'pipi dah kendur, mata dah kabur, uban dah b'terabur, yg menunggu lubang kubur'..x guna dah waktu tue..('',)
Ok la..setakat nie dulu..moga blog saya yang tak seberapa nie dapat m'beri manfaat buat sahabat2 semua..

Wallahua'lam..

AKU PERANTAU

No comments:

Post a Comment

Bencana alam, adakah kita ambil pengajaran?

Salam w.b.t. Lama sungguh tak menulis di sini. Dek kekangan masa kononnya, idea yang sentiasa bersarang di minda tak dapat diterjemahkan da...