Saturday, July 30, 2011

Syahr al-Mubarakah


Salam w.b.t.

Alhamdulillah junior2 baru sudah pun selamat sampai ke Karad Khamis lepas. Semuanya di bawah tajaan JPA dan beberapa orang pelajar persendirian. Majoritinya kaum hawa. NRI Hostel (hostel no.7) nampaknya kembali beseri dan hidup dengan kedatangan mereka selain orang-orang putih yang bermigrasi sementara selama 2 minggu di sini.

Syukur kepada-Nya kerana telah memberikan kejayaan yang cemerlang kepada adik-adik Tahun Satu yang telah berjaya ke Tahun Dua. Semuanya lulus dalam exam dan layak ke tahun berikutnya. =)

Kejayaan demi kejayaan silih berganti, semuanya atas rahmat dan kasih-Nya.

Satu lagi nikmat yang bakal kita hadapi, nikmat menyambut kedatangan Ramadan dan berpuasa pada bulan yang penuh barakah ini. Syukur kerana Allah masih memberikan peluang untuk kita bertemu dengan bulan yang mulia ini.

Pahala digandakan...
Doa diterima...
Bulan Lailatul Qadar yang istimewa...

Semoga Ramadan kali ini lebih baik dari yang sebelumnya. Niatkan dalam diri, perubahan apa yang ingin dilakukan supaya ada nilai tambah. Tidaklah berada pada takuk yang lama. Semoga amal yang dilakukan dapat diteruskan pada 11 bulan yang berikutnya supaya Allah redha dengan usaha kita. InsyaAllah...

No comments:

Post a Comment

Bencana alam, adakah kita ambil pengajaran?

Salam w.b.t. Lama sungguh tak menulis di sini. Dek kekangan masa kononnya, idea yang sentiasa bersarang di minda tak dapat diterjemahkan da...