Monday, July 4, 2011

Dari Masjidil Haram


Salam w.b.t.

Alhamdulillah dikurniakan kudrat oleh-Nya untuk bernafas sehingga ke hari ini. Baru-baru ini kita baru sahaja menyambut salah satu peristiwa besar dalam kalendar Islam. Apakah peristiwa itchu ??

Peristiwa di mana Allah telah memfardhukan rukun Islam kedua iaitu solat 5 waktu sehari semalam. Apa dia ? Ya betul! Peristiwa Israk dan Mikraj. Sila merajinkan diri untuk buka Al-Quran Surah Al-Israa' ayat 1, di mana ada diceritakan kisah perjalanan Nabi dari Masjidil Haram ke Masjidil Aqsa untuk menunjukkan salah satu dari tanda-tanda kekuasaan-Nya.

Kali ini saya hendak kongsikan satu video berkenaan Israk dan Mikraj yang sama-sama boleh kita hayati dan renungkan (bukan termenung). Mungkin ianya akan memberikan satu dimensi baru kepada kita, bagaimanakah pemahaman kita terhadap perisitiwa ini. Adakah pengetahuan kita sudah benar-benar sohih atau masih belum cukup dan perlukan pembacaan lanjut lagi.


video

No comments:

Post a Comment

Jururawat, oncall & postcall

Salam w.b.t. Selamat Hari Jururawat saya ucapkan buat semua akak-akak yang telah banyak berkorban masa dan tenaga menolong doktor da...