Thursday, February 9, 2012

Amba Trip 1


Salam w.b.t.

Dalam penciptaan langit dan bumi itu ada tanda-tanda kekuasaan Allah s.w.t. bagi orang-orang yang berfikir. Mereka yang selalu berfikir pasti menemui penyelesaian kepada segala permasalahan yang mereka hadapi.

Lihatlah bagaimana kejayaan manusia-manusia hebat zaman dahulu seperti Ibnu Sina, Al-Razi, Thomas Alva Edison dan ramai lagi yang sentiasa berfikir dan mengkaji apa sahaja yang mereka ingin ketahui.

Melihat bukit-bukau, gunung-ganang, tumbuh-tumbuhan yang pelbagai warna dan bentuk merupakan salah satu cara membuka minda kita betapa Allah Maha Bijaksana dan kreatif dalam segala ciptaan-Nya.

Pada kesempatan hujung minggu yang lalu, saya dan sahabat satu batch (B Batch) telah berkesempatan mengadakan lawatan (atau trip kata mat saleh) ke salah satu resort yang terletak kira-kira 60km dari tempat kami. Kami juga sempat melawat kawasan empangan yang terdapat di situ dan seterusnya meneruskan perjalanan melawat kawasan 'dargah' yang terletak di kawasan bukit.
















Nampak tak macam ada laluan ke atas?

Kita zoom sikit.

Inilah laluan bertangga yang kami kena ikut untuk sampai ke Dargah di atas sana.


Nak tahu apa tu Dargah?

InsyaAllah akan saya ceritakan kemudian, apakah dia Dargah yang orang sebut-sebut tu.

Sehingga berjumpa lagi.

Wassalam.


No comments:

Post a Comment

Bencana alam, adakah kita ambil pengajaran?

Salam w.b.t. Lama sungguh tak menulis di sini. Dek kekangan masa kononnya, idea yang sentiasa bersarang di minda tak dapat diterjemahkan da...