Friday, February 10, 2012

MohabbaT


Salam w.b.t.

Pyar...(Cinta)

Kya hai..? (Apa itu cinta?)

Kyu hai..? (Kenapa bercinta?)

Kahaa hai..? (Di mana nak bercinta?)

Kalau pernah tengok movie Dil To Pagal Hai (kalau tak salah), babak awal cerita ada memaparkan persoalan-persoalan di atas.

Adakah kita pernah bercinta? Semestinya pernah. Bercinta dengan ibu ayah dalam erti kata menyayangi dan menghormati mereka sebagai insan yang membesarkan kita.

Mencintai Rasul dengan cara mengamalkan segala sunnah dan ajaran Baginda.

Cinta sesama insan pula? Hmmm....

Apa kata kita dengar dahulu bagaimana pengalaman cinta seorang ustaz ini. Lepas itu sama-sama nilai, berani tak agaknya nak buat apa yang pernah ustaz ini lakukan. Kalau sanggup buat, ternyata cinta itu bukanlah palsu semata-mata. (",)


video

p/s : rasa-rasanya, pernah tengok tak ustaz nie?

3 comments:

  1. Hehe.
    Pernah dgr dulu rasanya kisah cinta ustaz ni, terima kasih perkongsian.

    ReplyDelete
  2. @nadz ruslan : ustaz pun dia..dr pun dia jgk.. =) teringat zaman sekolah dulu..

    @Affan Ruslan : sama-sama..(",) terima kasih jugak sebab sudi singgah kat sini..harap bermanfaat...

    ReplyDelete

Jururawat, oncall & postcall

Salam w.b.t. Selamat Hari Jururawat saya ucapkan buat semua akak-akak yang telah banyak berkorban masa dan tenaga menolong doktor da...